2015 őszén kis delegáció utazott Geesthachtba, Nemzetközi Diákhéten vettünk részt. A német partner minden testvériskolája egy időben vendégeskedett kinn, együtt ünnepeltük az intézmény 75. születésnapját.

A hétvégét a családokkal töltöttük. Színes programot állítottak össze, sok-sok nevezetességet láttunk. Hétfőn 7,5 km-es kirándulással kezdtünk, az Elba partján 1000 diák és 100 tanár formázta a három betűt és a számot: OHG 75. Hajóval utaztunk vissza, félelmetes, érdekes volt a hatalmas zsilipben, amely azért épült, hogy az ár-apály váltakozása, vagy esetleg egy szökőár sose érhesse el Geesthachtot és a többi alsó folyásnál található települést.

Keddtől projektmunka folyt, ki színdarabot tanult be, ki vásári standot épített, táncoltak, főztek a diákok. Megnézhettünk egy színdarabot, volt Európa-est, melyen minden delegáció bemutatkozott.

2013 tavaszán amerikai és német testvériskolánk delegációi látogattak el hozzánk. A diákok és tanáraik is családoknál laktak, bepillantást nyertek a magyar hétköznapokba.

Színes programokat szerveztünk nekik, jártunk múzeumban Tatabányán, Tatán és Komáromban. Tetszett nekik a túra a Turul madárhoz, a sok kézműves foglalkozás. Eljutottunk a Balatonhoz, Budapestre, és a Dunakanyarba is. Nagyon hasznosak ezek a találkozások, hisz a nyelvgyakorlás mellett országismereti tudásunk bővül, barátokra lelhetünk.

2012 június közepén Pfiszterer Zsuzsanna tanárnő vezetésével diákjaink ismét Németországba látogattak. Az utazásról készült néhány kép itt látható:

Németország

• Testvériskola: 1989-től Geesthacht, Otto Hahn Gimnázium. 1990 tavaszán volt 50 éves a német iskola, erre az ünnepségre magyar delegáció is utazott. A német iskolának köszönhető a többi országgal kialakult kapcsolat. 1999-ben Szmolenszkben a 7  iskola igazgatója aláírta a ’Chartat’, az iskolák közti együttműködést.
  • Találkozás, programok: évente/kétévente (ősz-tavasz), valamilyen témához kapcsolódva.
  • Fő cél: egymás kultúrájának, nevezetességeinek megismerése és a nyelvgyakorlás.
  • Kirándulásaink: – Budapest, Tata, Esztergom, Visegrád, Komárom, Szentendre    Balatonfelvidék, Dunaalmás, Mór, Tatabánya, bányalátogatás